Turun alueen yrityksille avautuu yhteinen lahjakorttikauppa – ilmoittautuminen jo auki

Iso paikallisten toimijoiden joukko yhdisti pikavauhdilla voimansa yritysten auttamiseksi. Pian avautuva Tue turkulaista -verkkokauppa on yrityksille riskitön alusta lahjakorttimyyntiin

Turun kaupunki, Turun Ydinkeskustayhdistys, Turun kauppakamari, Turun Nuorkauppakamari ja Viestintäliiga laittavat pika-aikataululla pystyyn lahjakorttikaupan Turun alueen yrityksille. Mukaan lähteminen on tehty yrittäjille mahdollisimman helpoksi ja nopeaksi.

Verkkokaupassa yritykset voivat myydä lahjakortteja tuotteisiinsa tai palveluihinsa yhteisessä markkinapaikassa, ilman mittavia investointeja tai sopimuksia maksupalveluiden tarjoajien kanssa.

– Haluamme vilpittömästi osaltamme auttaa alueen yrityksiä pitämään liiketoimintansa pyörimässä, luoda positiivista henkeä paikalliseen yhteisöön ja auttaa kaikkia selviytymään tämän haastavan ajan yli kohti valoisampaa tulevaisuutta, sivulla kerrotaan.

Ilmoittautuminen on parhaillaan auki osoitteessa www.tueturkulaista.fi. Lahjakorttinsa voivat asettaa tarjolle kaikki varsinaissuomalaiset yritykset. Lahjakorttikauppa aukeaa yleisölle mahdollisimman pian ensimmäisten yritysten lähdettyä mukaan.

Turkulaiset toimijat yhdessä rintamassa

Aika on kortilla, joten yhteistyötahot laittoivat pyörät pyörimään ennätysnopeasti.

– Turun kaupunki tukee tärkeää ja ihailtavan nopeasti aikaansaatua kampanjaa turkulaisyritysten tukemiseksi kertomalla kampanjasta kaupungin viestintäkanavissa. Poikkeustilanteessa syntyy myös poikkeuksellisen hienoja uusia avauksia, joissa tehdään yhteistyötä kaikkien hyväksi. Se tuntuu hyvältä, sanoo Turun kaupungin viestintäjohtaja Saara Malila.

– Ydinkeskustassa on jo muutenkin ollut kaupallisesti haastavaa muutostöiden keskellä ja nyt poikkeustilanne lisää ahdinkoa dramaattisesti. Tämä yhteinen hanke osoittaa sen, että teemme voitavamme yritysten auttamiseksi, kertoo Turun Ydinkeskustayhdistyksen toiminnanjohtaja Heli Järvelä.

– Nopeiden ratkaisujen avulla meillä on mahdollisuus auttaa koronasta pahimmin kärsivät toimialat tämän shokin yli. Alle viikossa pystytettävä paikallinen verkkokauppa on hyvä esimerkki nopeasta ja tärkeästä tukitoimesta alueen yrityksille, sanoo Turun kauppakamarin viestintäpäällikkö Katri Kurkela.

– Pyrimme toiminnallamme luomaan vastuullista ja kannattavaa kasvua, tässä yritetään edesauttaa juuri sitä, toteaa Turun Nuorkauppakamarin puheenjohtaja Matti Rostedt.

– Monella ei ole mahdollisuutta investoida omaan verkkokauppaan, varsinkaan tänä myrskyisänä aikana. Tämän yhteisen ponnistuksen myötä jokaiselle pienyrittäjällekin syntyy riskitön väylä tulevan turvaamiseen, avaa Viestintäliigan Iiro Junnila.

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

©Turun kauppakamari 2020. Kaikki oikeudet pidätetään. Toteutus Sofokus Oy