Ladataan Tapahtumat

« Kaikki tapahtumat

Verkkokaupalla menestykseen

31.8. klo 13:00 - 28.9. klo 16:00

Koronapandemia on kasvattanut verkkokauppojen myyntiä räjähdysmäisesti, mikä on osoittanut verkkokaupan välttämättömyyden nyt ja tulevaisuudessa. Meneillään oleva digitaalisen kaupan murros tarjoaa siten rajattomat mahdollisuudet ihan kaikille, yrityksen kokoon, sijaintiin ja toimialaan katsomatta. Tule verkkokaupan kolmiosaiseen koulutukseen oppimaan tie oman liiketoimintasi kasvuun verkon kautta!

Koulutus tarjoaa kattavan tietotaitopaketin yrityksille, jotka suunnittelevat verkkokaupan perustamista tai toimivat jo verkkokauppiaina. Tarjolla on paljon konkreettisia vinkkejä ja menestyksen eväitä niin aloittelijoille kuin osaavimmillekin kauppiaille. Verkkokauppa voi olla miltä toimialalta tahansa ja se voi perinteisen pakettikaupan lisäksi olla myös palveluiden verkkokauppa. 


Kouluttajana toimii
digitaalisen kaupan huippuammattilainen Leevi Parsama. Suomesta tuskin löytää paremmin verkkokauppaa ja sen eri toimintoja laaja-alaisesti tuntevaa henkilöä kuin Leevi. Hän on tavannut henkilökohtaisesti yli 500 eri verkkokauppaa ja sparraa viikoittain kymmeniä eri kokoisia toimijoita. Lisäksi hän on itsekin toiminut verkkokauppiaana, vastaten aikoinaan Scandinavian Outdoorin verkkokaupan kasvusta ja kansainvälistämisestä. Vuonna 2017 hänet valittiin vuoden verkkokauppavaikuttajaksi ja hän moderoi verkkokauppiaiden tärkeintä keskustelufoorumia, FB:n Verkkokauppiaat -ryhmää, jossa on jo yli 10 000 jäsentä. Leevi on käytännönläheinen ja innostava kouluttaja, joka on edellisiltä kursseilta saanut aina todella hyvää palautetta: 

 

Loisto intro verkkokaupan maailmaan. Antaa ymmärryksen siitä kuinka laajaa osaamista
   verkkokaupassa tarvitaan.
Leevi on super! Inspiroiva, selkeä, innostava, asiantunteva, omien esimerkkien kautta tulee pointit hyvin
   ymmärretyksi! Suosittelen!
Kurssi antoi läpileikkauksen verkkokaupan mahdollisuuksista sekä uusia näkökulmia myyntiin yleisesti.
  Kouluttajan innostunut ote tarttui ja oli ilo kuunnella ihmistä, joka on aidosti innoissaan siitä, mitä tekee. 


AIKATAULU:
 

1.
Verkkokaupan
liiketoimintamalli, menestyskonsepti sekä organisointi

Ma 31.8. klo 13-16, Scandic Julia

klo 12.45-13       Ilmoittautuminen ja kahvi

klo 13

  • verkkokaupan liiketoimintamalli 
  • asiakas aidosti keskiöön 
  • verkkokaupan menestyskonsepti 
  • verkkokaupan kanavastrategia 
  • kuka tahansa voi myydä koko maailmaan – kanavat ovat nyt olemassa 
  • myymälä ja verkkokauppa, ei vastakkainasettelua, vaan monikanavaista palvelua 
  • omien kilpailuetujen tunnistaminen 
  • asiakaslupauksen kiteytys 
  • mitä kaikkea osaamista verkkokauppa vaatii? 
  • verkkokaupan päivittäiset rutiinit 
  • toiminnan organisointi ja kehityksen hallinta 

klo 16         Jakso päättyy (iltapäiväkahvi klo 14.15)


2.
Asiakashankinta – verkkokaupan myynti ja markkinointi

Ma 14.9. klo 13-16, Scandic Julia

klo 12.45-13      Ilmoittautuminen ja kahvi

  • missä tapahtuu verkkokaupan myynti? 
  • verkkokaupan asiakashankinta 
  • verkkokaupan markkinointi on aidosti 24/7 laji 
  • tuotelähtöisyydestä asiakaskeskeisyyteen 
  • verkkokaupan kaava 
  • tärkeimmät tunnusluvut ja niiden tulkinta 
  • pull ja push -asiakkaiden merkittävä ero 
  • eri markkinointikanavat, mikä toimii ja mikä ehkä ei 
  • ostopolun optimointi 
  • ostokäyttäytymisen tunnistaminen
  • asiakasymmärrys on verkkokaupan tärkein pääoma 

klo 16       Jakso päättyy (iltapäiväkahvi klo 14.15)


3.
Tuotte
et, teknologia ja tilaus-toimitus-prosessi

Ma 28.9. klo 13-16, Scandic Julia

klo 12.45-13         Ilmoittautuminen ja kahvi

  • verkkokaupan rakenne 
  • tuotteiden perustaminen ja valikoiman hallinta 
  • tuotetieto ja muut sisällöt 
  • löydettävyys on äärettömän tärkeä asia 
  • verkkokauppa -ohjelmistot, mikä sopii kenellekin 
  • tärkeimmät lisäarvotyökalut 
  • analytiikka – tiedolla johtaminen tuo tuloksia 
  • asiakaspalvelun neljä roolia 
  • tilaus-toimitus-prosessi 
  • logistiikka ja maksutavat 

klo 16           Jakso päättyy (iltapäiväkahvi klo 14.15)


Kaikki koulutuspäivät sisältävät runsaasti käytännön esimerkkejä menestyvistä verkkokaupoista, jotka
jo toteuttavat opiskeltavia asioita. Esimerkkiverkkokauppoina on monipuolisesti erilaisia yrityksiä, niin helposti samaistuttavia pk-yrityksiä kuin maailman kärkeä edustavia menestyjiäkin. 

Myös kaikilta osallistujilta toivotaan aktiivista keskustelua, vertaisoppiminen on verkkokaupan tehokkain tie kasvuun. Edellisiltä kursseilta onkin muodostunut erilaisia ryhmiä, joissa yrittäjät sparraavat toisiaan oppiakseen lisää verkkokaupan arjen menestystekijöistä.
 

Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää ja voit turvallisesti tulla lähikoulutuksiimme. Noudatamme ja seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeistuksia ja määräyksiä. Huomioimme tilaisuuksiemme osallistujamäärissä sen, että tarvittava turvaväli onnistuu. Myös hygieniaan kiinnitetään erityistä huomiota.

Osallistumismaksu:
Turun kauppakamarin jäsenetuhinta 695 € + alv 24 %, normaalihinta 895 € + alv 24 %. Maksuun sisältyy kirjallinen aineisto ja iltapäiväkahvitarjoilut. Laskutamme maksun koulutuksen päätyttyä. 

Lisätietoa koulutuksesta:
Koulutuspäällikkö Maria Lindbom, puh. 050 5730 370 tai maria.lindbom@kauppakamari.fi

Ilmoittautuminen: ma 24.8.2020 mennessä


Koulutus pidetään Scandic Juliassa, Eerikinkatu 4.


Peruutusehdot:

Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen peruutetuista koulutuksista perimme puolet osallistumismaksusta. Kaksi päivää ennen koulutusta ja sen jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Peruutukset kirjallisesti. Mikäli koulutukseen ilmoittautunut henkilö on estynyt, hänen tilalleen voi tulla yrityksestä toinen henkilö. 

Tiedot

Alkaa:
31.8. klo 13:00
Loppuu:
28.9. klo 16:00
Tapahtumaluokka:
Ilmoittaudu:
https://www.lyyti.in/verkkokaupallamenestykseen20

Järjestäjä

Turun kauppakamarin koulutus
Puhelin:
02 274 3411
Sähköposti:
koulutus@turku.chamber.fi

Tapahtumapaikka

Scandic Julia
Eerikinkatu 4
Turku, 20100 Suomi
+ Google Map

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

©Turun kauppakamari 2020. Kaikki oikeudet pidätetään. Toteutus Sofokus Oy