Ladataan Tapahtumat

« Kaikki tapahtumat

  • Tämä tapahtuma on mennyt.

Verkkokaupalla menestykseen

11.4. klo 09:00 - 12:00

Digitaalisen kaupan murros tarjoaa huikeat mahdollisuudet ihan kaikille, yrityksen kokoon, sijaintiin ja toimialaan katsomatta. Tule verkkokaupan kolmiosaiseen koulutukseen oivaltamaan omat mahdollisuutesi.

Koulutus tarjoaa kattavan tieto-taitopaketin yrityksille, jotka suunnittelevat verkkokaupan perustamista tai toimivat jo verkkokauppiaina. Tarjolla on paljon konkreettisia vinkkejä ja menestyksen eväitä niin aloittelijoille kuin osaavimmillekin kauppiaille. Verkkokauppa voi olla miltä toimialalta tahansa ja se voi perinteisen pakettikaupan lisäksi olla myös palveluiden verkkokauppa.

Kouluttajana toimii vuoden verkkokauppavaikuttajaksi valittu Leevi Parsama, joka toimii tällä hetkellä eCom Growth -kasvuohjelman (www.ecomgrowth.fi) asiantuntijana. Suomesta tuskin löytää paremmin verkkokauppaa tuntevaa ammattilaista kuin Leevi. Hän on henkilökohtaisesti tavannut jo yli 500 verkkokauppaa ja sparraa viikoittain lähes sataa toimijaa. Hän moderoi verkkokauppiaiden tärkeintä keskustelufoorumia, FB:n Verkkokauppiaat -ryhmää, jossa on jo lähes 8000 jäsentä. Verkkokaupan käytännön korkeakoulun Leevi suoritti menestyksekkäästi ScandinavianOutdoor.comissa.

 

Leevi on käytännönläheinen ja innostava kouluttaja, joka on edellisiltä kursseilta saanut aina todella hyvää palautetta:

Leevi on super! Inspiroiva, selkeä, innostava, asiantunteva, omien esimerkkien kautta tulee pointit hyvin
_ymmärretyksi! Suosittelen!
– Kurssi antoi kattavan läpileikkauksen verkkokaupan mahdollisuuksista, sekä uusia näkökulmia
_myyntiin yleisesti.
– Kouluttajan innostunut ote tarttui ja oli ilo kuunnella ihmistä, joka on aidosti innoissaan siitä mitä tekee.
Kurssilla oli hyvää esimerkkitapaukset, ja Leevi oli kouluttajana erinomainen ja innostava!”


OHJELMA:

1. Verkkokaupan mahdollisuudet, menestyskonsepti sekä organisointi

Torstai 11.4. klo 9-12, Turun kauppakamari

klo 8.45-9    Ilmoittautuminen ja aamukahvi

  • verkkokauppa on laaja-alaista, potentiaalisen markkinan tunnistaminen
  • kuka tahansa voi myydä koko maailmaan – kanavat ovat nyt olemassa
  • asiakas aidosti keskiöön
  • verkkokaupan menestys vaatii oman konseptin
  • verkkokaupan kanavastrategia
  • myymälä ja verkkokauppa, ei vastakkainasettelua, vaan monikanavaista palvelua
  • omien kilpailuetujen tunnistaminen
  • asiakaslupauksen kiteytys
  • mitä kaikkea osaamista verkkokauppa vaatii?
  • verkkokaupan päivittäiset rutiinit
  • toiminnan organisointi ja kehityksen hallinta


2. Asiakashankinta – verkkokaupan myynti ja markkinointi

Torstai 25.4. klo 9-12, Turun kauppakamari

  • tuotelähtöisyydestä asiakaskeskeisyyteen
  • verkkokaupan kaava
  • tärkeimmät tunnusluvut ja niiden tulkinta
  • missä tapahtuu verkkokaupan myynti?
  • verkkokaupan asiakashankinta
  • pull ja push -asiakkaiden merkittävä ero
  • verkkokaupan markkinointi on aidosti 24/7 laji
  • eri markkinointikanavat, mikä toimii ja mikä ehkä ei
  • ostopolun optimointi
  • ostokäyttäytymisen tunnistaminen
  • asiakasymmärrys on verkkokaupan tärkein pääoma


3. Tuotteet, teknologia ja tilaus-toimitus-prosessi

Torstai 9.5. klo 9-12, Turun kauppakamari

  • verkkokaupan informaatiorakenne
  • tuotteiden perustaminen ja valikoiman hallinta
  • tuotetieto ja muut sisällöt
  • löydettävyys on äärettömän tärkeä asia
  • verkkokauppa -ohjelmistot, mikä sopii kenellekin
  • tärkeimmät lisäarvotyökalut
  • analytiikka – tiedolla johtaminen tuo tuloksia
  • asiakaspalvelun neljä roolia
  • tilaus-toimitus-prosessi
  • logistiikka ja maksutavat

Kaikki koulutuspäivät sisältävät runsaasti käytännön esimerkkejä menestyvistä verkkokaupoista, jotka jo toteuttavat opiskeltavia asioita. Esimerkkiverkkokauppoina on monipuolisesti erilaisia yrityksiä, niin helposti samaistuttavia pk-yrityksiä kuin maailman kärkeä edustavia casejakin.

Myös kaikilta osallistujilta toivotaan aktiivista keskustelua, vertaisoppiminen kun on aina erittäin antoisaa. Edellisiltä kursseilta onkin muodostunut erilaisia ryhmiä, joissa yrittäjät sparraavat toisiaan oppiakseen lisää verkkokaupan arjen menestystekijöistä.

Kurssin yhteydessä tai sen jälkeen on mahdollista ostaa kouluttajalta lisäpalveluna oman verkkokaupan toiminnallisuusarvio. Kyseessä on kevyt, noin puolen päivän kokonaisuus, jossa käydään läpi kaupan ostopolku, käyttökokemus sekä tunnistetaan mahdolliset kaupan teon esteet. Keskustelun lopputuloksena yritys on koonnut itselleen listan konkreettisia parannusehdotuksia, joiden korjaamisen jälkeen konversiossa on yleensä tapahtunut merkittävä parannus.


Yhteistyössä:

 

 

Osallistumismaksu:
Turun kauppakamarin jäsenetuhinta 695 € + alv 24 %, normaalihinta 895 € + alv 24 %. Maksuun sisältyy kirjallinen aineisto ja aamukahvitarjoilut. Laskutamme maksun koulutuksen päätyttyä.

Lisätietoa koulutuksesta:
Koulutuspäällikkö Maria Lindbom, puh. 050 5730 370 tai maria.lindbom@kauppakamari.fi

Ilmoittautuminen: to 4.4.2019 mennessä

 

Peruutusehdot:
Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen peruutetuista koulutuksista perimme puolet osallistumismaksusta. Kaksi päivää ennen koulutusta ja sen jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Peruutukset kirjallisesti. Mikäli koulutukseen ilmoittautunut henkilö on estynyt, hänen tilalleen voi tulla yrityksestä toinen henkilö.

Tiedot

Päivämäärä:
11.4.
Aika:
09:00 - 12:00
Tapahtumaluokka:
Ilmoittaudu:
https://www.lyyti.in/verkkokaupallamenestykseen

Järjestäjä

Turun kauppakamarin koulutus
Puhelin:
02 274 3411
Sähköposti:
koulutus@turku.chamber.fi

Tapahtumapaikka

Turun kauppakamari
Puolalankatu 1
Turku, 20100 Suomi
+ Google Map
Puhelin:
02 2743 400

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

©Turun kauppakamari 2019. Kaikki oikeudet pidätetään. Toteutus Sofokus Oy