
- Tämä tapahtuma on mennyt.
Webinaari: Excel -raportointi: Pivot ja Excel BI
2.12. klo 10:00 - 11:30
Tapahtuma navigointi

Excel on loistava työväline raportointiin. Se on parhaimmillaan muiden järjestelmien rinnalla, kun haluat yhdistää tietoja useista eri lähteistä ja saada niistä selkeitä raportteja. Säästät lisenssikuluissa, kun hyödynnät olemassa olevaa järjestelmää – Exceliä. Kun rutiinit automatisoidaan Excelin avulla, syntyy välitöntä työajansäästöä.
Koulutus sopii sinulle, joka työssäsi luot raportteja ja yhteenvetoja tilannekatsauksiin ja päätöksentekoon. Haluat löytää isoista datamääristä oleellisen tiedon: trendejä, poikkeamia ja syy-seuraussuhteita. Haluat tuottaa liiketoiminnalle selkeitä raportteja mahdollisimman nopeasti ja esittää tulokset yleisölle vaikuttavasti.
Koulutuksessa opit luomaan Pivotin avulla isosta aineistosta dynaamisia ja visuaalisia raportteja nopeasti ja helposti liiketoiminnan tarpeisiin. PowerPivot on tehnyt Excelistä raportointijärjestelmän, jolla voimme yhdistää eri aineistoja luoda entistä monipuolisimpia raportteja.
Verkkokoulutuspaketista saat tuhdit eväät arjen työkalujen hyödyntämiseen. Osallistumiseen tarvitset vain tietokoneen, nettiyhteyden ja kuulokkeet/kaiuttimet. Ennen koulutusta saat selkeät ohjeet ja osallistumislinkin, jota klikkaamalla verkkokoulutus avautuu.
Live-verkkokoulutuksen lisäksi Sinulla on mahdollisuus katsoa koulutus tallenteena kuukauden ajan koulutuksen jälkeen. Voit kerrata, tai jos et pääset live-koulutukseen, voit katsoa tallenteen oman aikataulusi mukaan.
Verkkokoulutuksessa saat vastauksen seuraaviin kysymyksiin:
-
- Mitä Excel tarjoaa yrityksen raportointiin?
- Mitä ovat Pivot-taulukko, Pivot-kaavio ja osittaja?
- Kuinka muodostan Pivot-taulukon ja -kaavion?
- Kuinka saan dynaamisuutta osittajan avulla?
- Kuinka tuon PowerPivotiin dataa järjestelmistä?
- Kuinka yhdistän eri järjestelmistä ja tietokannoista tuotua dataa?
- Miten laskenta toteutetaan PowerPivotissa?
- Miten voin hyödyntää PowerQuery-ohjelmaa raportoinnissa?
Kouluttajina toimivat asiantuntijat Powen Oy:ltä. Powen Oy:llä on yli 20 vuoden kokemus Microsoft Office -tuotteiden kouluttamisesta, konsultoinnista ja projekteista.
Osallistumismaksu: Turun kauppakamarin jäsenetuhinta 120 € + alv 24 %, normaalihinta 190 € + alv 24 %. Laskutamme maksun jälkikäteen.
Lisätietoa koulutuksesta: koulutuspäällikkö Maria Lindbom, puh. 050 5730 370 tai maria.lindbom@kauppakamari.fi
Ilmoittautuminen pe 29.11. klo 12.00 mennessä