Uusimmat

Turun kauppakamarin jäsenmäärä on suurempi kuin koskaan aiemmin, noin 2000 yritystä ja organisaatiota. Tavoitteenamme on, että joka ikisen jäsenemme mielipide tulee kuuluviin tavalla tai toisella.
Teemme jäsenvierailun keskimäärin 100–150 organisaation luona vuodessa. Jäsenemme ovat meihin yhteydessä, tai me kontaktoimme heitä. Näistä vierailuista voit nähdä kuvia esimerkiksi kauppakamarin Instagramissa ja Linkedinissä. Vierailut ovat arvokkaita, koska pystymme keskustelemaan syvällisesti sekä pureutumaan haasteisiin ja etsimään niihin ratkaisuja tai jakamaan tietoa.
Puhumme puhelimessa satojen jäsentemme kanssa vuoden aikana. Saamme yhteydenottoja päivittäin, ja usein meillä on tarve kontaktoida jäseniämme, kun esimerkiksi tarvitsemme tietoa tietystä aiheesta, asiantuntijapuheenvuoroa tai kommenttia julkaisuihimme. Lähetä meille viesti, niin olemme mielellämme yhteydessä.
Valiokunnissa ja muissa luottamustoimissamme on edustajia noin 500 jäsenorganisaatiostamme. Heitä tapaamme kokouksissa ja tapaamisissa – useimpia monta kertaa vuodessa.
Valiokunnista nousevat esiin syvimmälle johonkin erikoisalaan linkittyvät teemat, ja saamme välittömästi myös lisätietoa, sillä jokainen valiokunta sisältää valtavasti toimialaan liittyvää osaamista ja historiatietoa. Valiokunnat tapaavat neljä kertaa vuodessa, ja toimintaan on avoin haku aina syksyisin. Valiokuntien kokoonpanot löydät Turun kauppakamarin verkkosivuilta.
Järjestämme viikoittain maksuttomia jäsentapahtumia, joissa kävi vuonna 2024 noin 900 yksittäistä kävijää. Aktiivisimmat jäsenemme osallistuivat jopa 15 tapahtumaan vuoden aikana. Kun huomioidaan, että osa on saman jäsenorganisaation palveluksessa, niin tapahtumamme tavoittavat kenties kolmanneksen tai neljänneksen jäsenistöstämme.
Moni jäsenorganisaatio tavoitetaan useammalla eri tavalla, joten voidaan arvioida, että keskustelemme vuoden aikana hieman yli puolen jäsenistöstämme kanssa. Loput tavoitamme viikoittaisella jäsenkirjeellämme, ja vaikuttamaan he pääsevät kyselyiden kautta.
Lähetämme vuoden aikana useita kyselyitä. Esimerkiksi keväällä kysymme ICT-asioista, kuten tekoälystä ja etätöistä, ja kesän kynnyksellä yleisistä suhdanteista. Syksyllä kysymme, miten olemme vuoden aikana pärjänneet. Kyselyt ovat nimettömiä, ja jokainen vastaus huomioidaan, avoimet vastaukset luetaan. Jokaisella kyselyllä ja kysymyksellä on tarkoituksensa, emmekä tee turhia kysymyksiä – tai vähintään turhat ruksitaan yli seuraavan vuoden kyselystä.
Turun kauppakamarilla ei ole omaa agendaa, vaan jäsentemme agenda on meidän agendamme. Vuoden aikana käydyt tapaamiset, keskustelut, tilaisuudet, kokoukset, kokoontumiset sekä meille tulleet viestit ja toiveet, vastaukset kyselyihin, että palautteet muovaavat agendamme. Emme hötkyile, mutta huomaamme kyllä, kun jäsenistömme mielipide muuttuu.
Siksi haluamme tavata teitä ja keskustella kanssanne. Siksi on tärkeää tietää, mitä jäsenillemme kuuluu.