SHIFT Side Event: Saadaanko Eurooppa kasvuun vihreän talouden innovaatioilla ja investoinneilla?

Ajankohta ja paikka

Alkaa
30.5.2024
Päättyy
30.5.2024
SparkUp
Tykistökatu 4
20520 Turku

Maksuton jäsentilaisuus €
Shift Business Festival

Tervetuloa käynnistämään SHIFT Business Festivalin jälkimmäinen päivä, torstai 30.5., Turun kauppakamarin järjestämässä oheistapahtumassa.

Tilaisuudessa keskustellaan ilmastonmuutoksen hillinnän tarjoamista talouskasvun ja vihreän siirtymän mahdollisuuksista. Kehitysvauhti on valtava, eikä meillä ole varaa jäädä muiden alueiden kuten Kiinan tai USA:n jalkoihin. Miten Eurooppa, Suomi ja alueen yritykset voivat huomioida vihreän siirtymän potentiaalin mm. kehitysmyönteisessä luvituksessa ja ylivoimaisen osaamisen tuottamisessa sekä innovatiivisten ratkaisuiden kehittämisessä ja kaupallistamisessa?

8:30 Aamukahvit tarjolla ja verkostoitumista

9:00 Tervetuloa ja tilaisuuden avaus

Yritysten toimintaedellytykset Suomessa, toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi, Keskuskauppakamari

Vihreä siirtymä: Suomen ja Euroopan yhteinen suunta, europarlamentaarikko Ville Niinistö

Innovaatio-osaaminen ja kestävän kehityksen liiketoimet, professori Jarna Heinonen, Turun yliopisto

Tavoitteena vetovoimaisempi, vihreämpi, innovatiivisempi Eurooppa ja Suomi osana sitä – miten tämä tavoite tehdään todeksi?

Paneelissa:
- professori Jarna Heinonen
- toimitusjohtaja Linda Langh, Pesupalvelu Hans Langh Oy
- europarlamentaarikko Ville Niinistö

Paneelia moderoi toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Keskustelua ja kysymyksiä

10:30 Tilaisuus päättyy

Tervetuloa!

Tilaisuus järjestetään SparkUp:lla osoitteessa Tykistökatu 4, Turku. Saapumisohje: KATSO TÄSTÄ

Oheistapahtuma on avoin ja maksuton kaikille Turun kauppakamarin jäsenille. Tilaisuudesta on lyhyt siirtymä Vierailukeskus Jokeen, jossa SHIFT-päätapahtuma (29.-30.5.) järjestetään. Kaikki oheistapahtumaan osallistuvat voivat osallistua veloituksetta SHIFTiin torstaina 30.5. Keskiviikkona 29.5. SHIFTiin osallistuvien tulee kuitenkin ostaa tapahtumalippu. Turun kauppakamarin jäsenet saavat kaikista tapahtuman lipputyypeistä 15 % alennuksen koodilla TURUNKAUPPAKAMARI24SHIFT. SHIFTin päätapahtumaan ilmoittautuminen ja lisätiedot https://theshift.fi/.

Kategoriat:Tapahtuma, Maksuton jäsentapahtuma, tapahtumat