Kansainvälisyys

Edistämme kansainvälisyyttä

Yritysten kansainvälistymistä voidaan edistää julkisin ja yksityisin palveluin. Kauppakamarit ympäri Suomen auttavat, kannustavat ja rohkaisevat yrityksiä kansainvälistymään.

• Ajantasaista markkinatietoa sekä laajat verkostot Suomessa ja maailmalla

• Kansainvälisen osaamisen vahvistamista erilaisilla koulutuksilla, verkostoitumistapahtumilla, mentoroinnilla sekä muulla neuvonnalla

kansainväliset palvelut

Hyödyllisiä linkkejä kansainvälistymiseen:

Kauppayhdistykset

Suomessa eri vientimarkkinoista kiinnostuneiden yritysten käytettävissä on Keskuskauppakamarissa toimivat 18 kahdenvälistä kauppakamaria ja kauppayhdistystä.

Enterprise Europe Network

Neuvonnan lisäksi Helsingin seudun kauppakamarissa toimivan Enterprise Europe Network -palvelussa yrityksillä on mahdollisuus tehdä asiakas- ja kumppanihakuja sekä hyötyä erilaisista EU-kansainvälistymishankkeista.

FinnCham

Tällä hetkellä yhteensä 37 eri maissa toimivan kauppakamarin ja Business Councilia mukaan akkreditoitun FinnCham-verkosto, joka kokoaa kohdemaissa yhteen siellä toimivat isot ja pienet suomalaisyritykset ja muut kumppanit.

AHK

Keskuskauppakamarin ja Saksan teollisuus- ja kauppakamarin DIHK:n yhteistyösopimus takaa suomalaisille AHK-palvelut samoilla ehdoilla ja hinnoilla kuin saksalaisille yritysasiakkaille. AHK-verkosto on harkinnanarvoinen ja erilainen vaihtoehto markkinoille menoon.

Team Finland

Team Finland on yrityksille kansainvälistymispalveluita tarjoavien julkisten toimijoiden verkosto, jonka ytimen muodostavat Business Finland, Finnvera, Finnfund, Finnpartnership, Teollisuussijoitus, ELY-keskukset ja TE-toimistot sekä ulkoministeriö lähetystö- ja kunniakonsuliverkostoineen.

World Trade Center Turku

Lounaissuomalaiset yritykset voivat liittyä globaaliin WTC-verkostoon ja etsiä kontakteja ja yhteistyökumppaneita ympäri maailman. Lisäksi WTC Turku järjestää seminaareja koulutuksia eri kansainvälistymisen ja kasvun osa-alueilta. Myös PK-yritysten vienninedistämismatkat kuuluvat toimintaan.