Kaupan aika -seminaari

Tapahtumapaikka
Livekatsomo
Kaupan aika -seminaari

Turun kauppakamarin kauppavaliokunta järjestää joka toinen vuosi Kaupan aika -seminaariin, jossa pureudutaan alan ajankohtaisiin ilmiöihin.

Vuoden 2022 seminaari järjestetään virtuaalisesti 26.1.2022 kello 13:00–15:30.

Asiantuntijapuheenvuorojen lisäksi tilaisuudessa jaetaan Turun kauppakamarin kauppavaliokunnan joka toinen vuosi myöntämä Vuoden kaupanteko -palkinto.

Vuoden 2022 Kaupan aika -seminaarissa pohditaan muuttuvan kaupan menestystekijöitä eri näkökulmista.

Kaisa Sandell: Aistit edellä – aistimarkkinoinnin vaikutus kuluttajakokemukseen vähittäiskaupassa

Oletko joskus miettinyt, miksi vastapuristettu appelsiinimehu tekee niin hyvin kauppansa lähimyymälässä?
Tai miten värit vaikuttavat ostopäätöksiimme? Entä miten tehdä ostamisesta mahdollisimman helppoa ja mukavaa kuluttajalle?
Kansainvälisessä markkinoinnissa työskentelevä Kaisa Sandell kertoo, miten aistimarkkinointi vaikuttaa kuluttajakokemukseen vähittäiskaupassa. Sandell on tehnyt väitöskirjan aistimarkkinoinnista, tuoksuihin keskittyen.

Olavi Erkinjuntti: Terveellisen ja kasviperäisen ruuan kaupallistaminen

Raisio Oyj:n Pohjoismaiden johtaja Olavi Erkinjuntin aiheena on kasviperäisen ruuan kaupallistaminen ja siihen liittyvät haasteet.

Arhi Kivilahti: Mihin kauppa on menossa ja minkälaiset toimijat menestyvät juuri nyt?

Kaupan ala on muuttunut viime vuosina voimakkaasti verkkokaupan ja halpakaupan nousun sekä etenkin pandemian myötä. Minkälaiset toimijat menestyvät nyt ja mistä tämä johtuu? Miten muutokset maailmalla vaikuttavat kotimaiseen kaupan alaan? Arhi Kivilahti (Ada Insights Oy) hahmottelee kaupan alan tulevaisuutta datan ja ulkomaisten esimerkkien avulla.

Tervetuloa!

Tapahtuma on päättynyt.