Kotikenttä kukoistukseen – lentäen hyvin saavutettava Varsinais-Suomi

7.5.2024
Microsoft Teams

Maksuton jäsentilaisuus 0 €

Turun lentoasema on ollut yksi Suomen vilkkaimmista matkustaja- ja rahtiliikenteen tukikohdista. Hyvä saavutettavuus ja toimivat liikenneyhteydet ovat tärkeitä elinkeinoelämälle niin asiakassuhteiden luomisessa ja ylläpitämisessä kuin sijainteja tai investointeja koskevissa päätöksissäkin.

Turun kauppakamarin yhdessä jäsenten ja sidosryhmien kanssa tekemässä tulevaisuuskuvatyössä Lumovoimainen ja uudistuva Varsinais-Suomi rakentuu ylivoimaisesta osaamisesta, avoimesta yhteydestä maailmaan ja parhaasta ympäristöstä toimia. Jäsenkyselymme kertoi, että Varsinais-Suomen elinkeinoelämä sai tavoitteessa 'Avoin yhteys maailmaan' tuloksen 5,9 (asteikolla 1–10). Sanallisissa palautteissa erityisesti lentoyhteyksien kehittäminen koettiin tärkeäksi. Varsinais-Suomen elinkeinoelämä kaipaa uusia ja kattavampia lentoyhteyksiä.

Turun kauppakamari järjestää yhteistyössä Visit Turku Archipelagon kanssa tiistaina 7.5. klo 9:00–10:15 Teams-tilaisuuden, jossa pääset kuulemaan ja keskustelemaan Turun alueen lentoliikenteen nykytilasta ja tulevaisuudesta. Tilaisuuden lopuksi lanseeramme haastekampanjan. Meillä on kaikki mahdollisuudet pitää Turun kenttä elinvoimaisena ja edistää uusien reittien avaamista, tehdään se yhdessä.

OHJELMA

Visio lumovoimaisesta Varsinais-Suomesta: avoin yhteys maailmaan – missä mennään?
    Kaisa Leiwo, toimitusjohtaja, Turun kauppakamari

Turun lentoliikenteen nykytila ja tulevaisuus, uhat ja mahdollisuudet

Carol Aren, Head of Airline Relations & Connectivity, Visit Turku Archipelago Oy

Toimivien lentoyhteyksien merkitys liiketoiminnalle -kommenttipuheenvuorot
    - Jarmo Aaltonen, toimitusjohtaja, EJOT Sormat
    - Tero Reunanen, Partner, Zewer Oy

Mitä elinkeinoelämä voi tehdä uusien yhteyksien edistämiseksi?

Täytetään Turun koneet -haastekampanja yrityksille

Tervetuloa mukaan keskustelemaan!