Loimaasta KV-osaajien keskus – rohkeutta kansainvälisten osaajien rekrytointiin -seminaari

Ajankohta ja paikka

Alkaa
7.11.2023
Päättyy
7.11.2023
Tapahtumapaikka
Sarka-museo, Aitta
Vanhankirkontie 383
32200 Loimaa

Suurin osa Varsinais-Suomen väestönkasvusta tulee maahanmuutosta, näin myös Loimaan seudulla. Varsinkin pitkällä tähtäimellä vieraskielinen työvoima on yksi merkittävä ratkaisu työvoimapulan ratkaisemiseen. Loimaalla olisi mahdollisuus olla edelläkävijä koko Varsinais-Suomea koskettavassa haasteessa.

Seminaarissa tiistaina 7.11. klo 9:00–11:00 kerrotaan erityisesti Loimaan seudun mahdollisuuksista palkata kansainvälistä työvoimaa.

Yritysten puheenvuoroissa toimitusjohtaja Jussi Ohlsson Stera Technologiesilta ja toimitusjohtaja Mikko Paljakka Loimaan Kiveltä kertovat, miten heillä on onnistuttu monimuotoisen työpaikan rakentamisessa, kun kansainvälistä työvoimaa on palkattu yhtiöihin. Lisäksi Turun AMK esittelee kansainväliset koulutusohjelmansa ja kertoo niihin liittyvistä opiskelijoiden harjoittelupaikkatarpeista.

Seminaarin tavoitteena on tarjota valmiuksia ja rohkaisua tulevaisuuden työvoimapulan ratkaisuihin kansainvälisten osaajien näkökulmasta. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki aiheesta kiinnostuneet.

8:30 Kahvit ja sämpylät tarjolla

9:00 Tervetuloasanat – Pekka Heikonen, Loimaan kauppakamariosasto

9:05–10:00 Kansainvälinen työvoima ja harjoitteluohjelmat – Loimaan Evankelinen opisto, Turun AMK ja Loimaan kaupunki

10:00 Yritystarina: Loimaan Kivi, toimitusjohtaja Mikko Paljakka

10:30 Yritystarina: Stera Technologies, toimitusjohtaja Jussi Ohlsson

11:00 Mahdollisuus omakustanteiseen verkostoitumislounaaseen

11:30–13:00 Loimaan kauppakamariosaston syyskokous, kaikille avoin osallistumismahdollisuus, ilmoittaudu täältä

Tervetuloa!

Tilaisuuden järjestävät Loimaan kauppakamariosasto, Turun AMK ja Loimaan kaupunki.

Tapahtuma on päättynyt.

Katso tulevat tapahtumat