Koulutuksiin myyntivoimaa

Kristiina Rauhala

Myyntipäällikön tehtävään nimitetty Kristiina Rauhala myy jatkossa koulutuksia Turun kauppakamarin toimistosta käsin. Myynnin ammattilaisen vastuulla ovat muun muassa syksyn HHJ-kurssi, Tilinpäätös- ja veropäivä lokakuussa sekä Ennakkoperintä 2025 joulukuussa.

Turkulainen Rauhala on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri, ja hän on tehnyt pitkän uran myynnin ja asiakkuuksien parissa.

”Olen työskennellyt monissa myynnin rooleissa, kuten uusasiakashankinnassa ja myös tiimin vetäjänä. Opiskelin Vaasassa ja sittemmin asuin ja tein uraa Helsingissä yli kymmenen vuoden ajan, kunnes muutin takaisin kotiseudulleni”, Rauhala kertoo.

Koulutusmyyntiin hän siirtyy lääkäriasema Trinitaksesta työskenneltyään sitä ennen pitkään lääkäri- ja terveyspalveluja tuottavalla Mehiläisellä. Yrityspuolen asiakkuudet ovat tulleet tutuiksi ja läheisiksi vuosien myötä.

”Palvelumyynti on pitkäjänteistä työtä, eikä siinä ole luvassa pikavoittoja. Aina asiakkaalla ei ole tarvetta, kunnes keskustelussa sellainen huomataan. Asiakkaalle tulee tarjota ratkaisuja, ja siinä työssä hyödyttää asiakas- ja toimialatuntemus. Myyjän tulisi aina kuunnella enemmän kuin puhua itse”, hän pohtii.

”Kauppakamarin brändi minussa herätti heti innostuksen. Hyvä maine, asiantuntemus ja organisaatio elinkeinoelämän ytimessä tekivät vaikutuksen, joten päätin hakea tehtävään.”

Rauhala uskoo myyntityössä persoonan voimaan ja muun muassa oikea-aikaisuuteen. Osaamista tulee kerryttää jatkuvasti, ja meillähän kauppakamarilla on tarjolla siihen erinomaiset tuotteet. Rauhala pitää tärkeänä, että esimerkiksi esihenkilöasemassa työskenteleville on tarjolla tukea, ajankohtaista koulutusta ja työkaluja. KoulutusOnlinen tarjoamat etäkoulutusmahdollisuudet ovat keränneet paljon kiitosta.

Tuore myyntipäällikkö iloitsee siitä, että hänet on otettu vastaan lämpimästi ja ”kädet on työnnetty saveen” tyytyväisin mielin.

Kristiina Rauhalan perheeseen kuuluu 9-vuotias poika ja 12-vuotias koira.

”Vapaa-aikana harrastan kuntosalilla käyntiä, ulkoilua ja avantouintia. Osaan myös vapaalla laiskotella ja rentoutua – sellainen on tosi tärkeää”, hän naurahtaa.

Tulevia koulutuksia Turussa
KoulutusOnline

Lisätiedot:
myyntipäällikkö Kristiina Rauhala, puh. 050 550 3599, kristiina.rauhala@kauppakamari.fi

Kategoriat:Koulutus