Kiitos kuluneista vuosista!

Kauppakamarista jäseneksi

Kun vuonna 2014 aloitin kauppakamarin yhteyspäällikkönä, maailma ja kauppakamari näyttivät erilaisilta. Voisin sanoa, että nyt maailma on pienentynyt (kotona tulee vietettyä suurin osa ajasta), mutta kauppakamari on suurentunut. Jäsenmäärä on kasvanut jokaisena vuotena ja järjestämämme vuosittainen avoin valiokuntahaku on osoittanut menestykseksi. Olemme myös keränneet yrityksiltä lisää kontaktihenkilöitä, jotta tieto jäsenyyteen kuuluvista palveluista leviäisi mahdollisimman laajalle. Korona-aika ei peloistamme huolimatta aiheuttanut jäsenkatoa, vaan yritykset kokivat kauppakamarin luotettavana tietolähteenä sekä hyvänä virtuaalisena verkostoitumispaikkana, kun fyysiset kohtaamiset laitettiin tauolle.

Seitsemässä vuodessa opin, että hyvän työpaikan tunnistaa monipuolisista työtehtävistä ja siitä, että siellä viihtyy pitkään. Näin on ollut kohdallani kauppakamarissa. Tehtäväni ovat vaihdelleet lehden toimittamisesta koodikoulujen järjestämiseen ja ministerien tapaamisista seminaariesiintymisiin. Viestinnän ja edunvalvonnan lisäksi suuri osa työtäni on ollut jäsentapahtumien järjestäminen, joista olen saanut hyvää palautetta. Kirsikkana kakun päällä sain vielä korona-aikana kehittyä virtuaalifasilitaattorina.

Nyt minua odottavat nyt uudet haasteet IT-alan employer brandingin ja tapahtumien parissa vakuutusyhtiö Ifillä. If on yksi Turun kauppakamarin suurimmista jäsenistä ja myös yksi alueen isoimmista työllistäjistä 1200 hengen henkilöstöllään. Tästä porukasta yli 200 on IT-tehtävissä, mikä tekee Ifistä myös Varsinais-Suomen suurimpia Tech-työnantajia. Suuren määrän selittää se, että If on pitänyt IT-palvelujen kehittämisen pitkälti omissa käsissään ulkoistamisen sijaan.

Haluan kiittää kaikkia jäseniämme erinomaisesta yhteistyöstä sekä tietysti kollegoitani toimistolla näistä monista vuosista. Erityiskiitos valiokuntien puheenjohtajille ja jäsenille, joiden kanssa olen viettänyt yhden jos toisenkin kiinnostavan kokouksen.

Yhteyspäällikkönä jatkaa teille jäsenille jo ennestään tuttu Olli Hakala. Pidetään yhteyttä LinkedInissä ja nähdään kauppakamarin erinomaisissa tapahtumissa!

Tiina Vainio