Elinkeinopoliittinen kuntateko -palkinto Timo Hintsaselle

Kuvassa Timo Hintsanen

Turun kauppakamarin elinkeinopolitiikan valiokunta on myöntänyt vuoden 2021 Elinkeinopoliittinen kuntateko -palkinnon kaupunkisuunnittelujohtaja Timo Hintsaselle. Palkinto jaetaan kunnalle, sen yhteistyöorganisaatiolle tai henkilölle, joka on toiminut erityisen hyvin yritysilmapiirin parantamiseksi tai elinkeinoelämän tai yritysten toimintaympäristön kehittämiseksi.

Turun kaupungin palveluksessa toimiva Hintsanen saa elinkeinoelämän vaikuttajilta kiitosta mm. visioistaan ja myönteisyydestään. Palkinto jaettiin nyt yhdettätoista kertaa, ja se luovutettiin Turun kauppakamarin syyskokouksessa 24.11.2021.

”Alueen elinkeinopolitiikka ja elinvoimaisuuden kehittäminen tarvitsee aina myös kiinnostavia visioita ja määrätietoisia visioiden toteuttajia ja sellainen on nyt palkittu Timo Hintsanen”, painottaa elinkeinopolitiikan valiokunnan puheenjohtaja Olli Aakula.

”Hintsanen on toiminut onnistuneesti muun muassa Turun ydinkeskustan, Tiedepuiston ja Kupittaan alueen, ratapiha-alueen ja Linnakaupungin kehittämisessä. Hän on ollut samalla luomassa energistä ja positiivista ilmapiiriä Turkuun”, kertoo Aakula palkinnon myöntämisen perusteista.

Hintsanen on arkkitehti ja valmistunut Tampereen teknillisestä korkeakoulusta vuonna 1990. Hän toimi omassa arkkitehtitoimistossaan rakennussuunnittelun tehtävissä ennen siirtymistään Turun kaupungin palvelukseen. Hintsanen on työskennellyt Turun kaupungilla mm. kaavoitusarkkitehtinä ja asemakaavapäällikkönä. Hän on toiminut luottamustehtävissä mm. Suomen Arkkitehtiliitossa, Senaattikiinteistöissä sekä Bryggman- ja Paimion parantola -säätiöissä.

”Olen hyvin ilahtunut palkinnosta, ja koen, että tässä palkitaan koko Turun kaupunkiorganisaatiota vahvistuneesta yhdessä tekemisen kulttuurista. On ollut hienoa olla mukana vaikuttamassa ajanjaksona, jolloin Turku on noussut elinkeinoelämänkin näkökulmasta entistä kiinnostavammaksi kaupungiksi”, kiittelee Hintsanen.

”Uskon, että yritykset ja elinkeinoelämä ovat kehityksen tekijöitä. Kaupunki on puolestaan muutosten mahdollistaja – parhaimmillaan mielestäni myös aktivaattori.”

Hintsanen painottaa yhdessä onnistumista:

”Olen myös ilahtunut elinkeinoelämän lisääntyneestä kiinnostuksesta itse panostaa kaupunkikehitykseen. Toivottavasti lähitulevaisuudessa saamme entistä sujuvammin voimavaroja ja menettelytapoja erilaisten kumppanuuksien edistämiseen. Kuten strategiamme visiokin alleviivaa: Turku on kaupunki, jossa on hyvä elää ja onnistua yhdessä.”

Turun kauppakamarin elinkeinopoliittisen kuntapalkinnon saajat:

2011: Uusikaupunki
2012: Loimaa
2013: Salo
2014: Kemiönsaaren kunta
2015: Turun kaupunki
2016: tekninen johtaja Antti Korte, Raision kaupunki
2017: Kaupunkifestivaali SHIFT
2018: Salo IoT Campus
2019: Meriverkostot-tapahtuma, Naantalin kaupunki ja elinkeinoasiamies Jorma Ranta
2020: Liedon kunta
2021: Timo Hintsanen