Haastattelussa Anna-Mari Alkio. Positiivinen kehittäjä.

Kuvassa Anna-Mari Alkio, Pro Ysitien toiminnanjohtaja

”Oma isäni on elämäni MacGyver. Hän on opettanut, että kaikki on mahdollista ja aina kannattaa yrittää.”

Pro Ysitien toiminnanjohtajana on elokuussa aloittanut Anna-Mari Alkio, odotettavissa on tekemisen intoa ja yhteistyötä alueen parhaaksi.

Mikä on työtehtäväsi tällä hetkellä?
Aloitin elokuussa Pro Ysitie ry:n toiminnanjohtajana. Toimin edelleen myös Auran kunnan kehittämisjohtajana.

Millaisissa työtehtävissä olet urallasi ollut ja minkälaiset saavutukset ovat jääneet mieleesi?

Minulla on monipuolista yrittäjätaustaa ja aloitin yrittäjänä 23-vuotiaana. Olen työurani aikana toiminut muun muassa Neste liikenneasemakauppiaana. Toimin tällä hetkellä myös kyberturvayhtiö Fiaronen omistajana sekä sen hallituksessa.
Olen saanut monipuolista kokemusta ja osaamista kunnan elinvoima- ja kehittämistehtävistä elinkeinoasiantuntijan tehtävissä.

Parhaat työelämäopit olen saanut rakkaan nuorkauppakamariharrastuksen kautta. Toimin tänä vuonna myös Suomen Nuorkauppakamareiden yhteiskuntavaikuttamisen kehitysjohtajana.
Minut valittiin Auranmaan Positiivisimmaksi vuonna 2020. Tyttärieni ja heidän kahden ystävänsä kesäyrittäjyyden kautta perustama Kyrön Jätskikahvila sai saman huomionosoituksen tänä vuonna. Yrittäjyyskasvatus on lähellä sydäntäni ja tämä heidän palkitsemisensa sai hymyn huulille.
Olen myös päässyt olemaan mukana uuden matkailutien perustamisessa Suomeen. Aurajoentien matkailutie sai virallisen matkailutiestatuksen tänä vuonna ja Auran kunta hallinnoi tietä.

Mitä harrastat vapaa-aikanasi?
Käyn lenkillä koiran kanssa ja tykkään monipuolisesta liikunnasta. Olen pöytyäläisen pesäpallon fani ja höntsäpesis on ihan parasta! Lasten kanssa katsomme yhdessä elokuvia ja pelataan Yatzya.

Lue lisää Pro Ysitien toiminnasta

Artikkeli on julkaistu Turun kauppakamari -lehdessä 3/2021