Kohti omaa unelmaa

Kuvassa Sanna Repo

HR-ammattilainen Sanna Repo suuntasi katseensa uusiin mielenkiintoisiin haasteisiin, kun Nesteen muuttaessa Naantalin jalostamon pelkäksi satama- ja terminaalitoiminnoiksi, työtehtävät Nesteellä olisivat tulevaisuudessa vaatineet enemmän työskentelyä pääkonttorilla Espoossa. Noin 20 vuotta työtä monipuolisesti henkilöstöasioiden parissa tehneelle avautui ainutlaatuinen tilaisuus toteuttaa haave, joka oli ollut mielessä pitkään:

”Ajatuksissani oli jo pitkään kytenyt ajatus siitä, että ehkä joskus voisin toimia yrittäjänä. Nyt tälle sattui oikea hetki ja sysäys”, kertoo Repo.

Tuoreen yrittäjän erityisenä toiveena on auttaa omalla osaamisella pieniä ja keskisuuria yrityksiä ja heidän henkilöstöään menestymään omassa työssään.

Yrityksensä Partner4People Oy:n Repo rekisteröi heinäkuussa. Alkumatka yrittäjyyteen on sisältänyt paljon myös uuden opettelua siitä, mitä kaikkea yrityksen perustaminen edellyttää. Yrityksen ilme, kotisivut, vakuutukset, työterveyshuolto… Aloittelevan yrittäjän to-do-lista on pitkä ennen kuin päästään tositoimiin eli asiakkaiden pariin. Suuria yllätyksiä alkumetrit eivät ole kuitenkaan tuoneet:

”Tämä on ollut tunteiden vuoristorataa. Toisinaan hieman pelkoa, ja toisinaan taas päällä on ollut suorastaan flow”, kuvailee Repo tuntojaan. ”Syksyn mittaan on ollut upeaa, kun on saanut aloitella yhteistyötä asiakkaiden kanssa ja huomata, miten nopeasti pystyy tarttumaan asioihin, tuoden konkreettista apua mutta myös lisäarvoa yrityksille”, Repo jatkaa.

Artikkeli on julkaistu alun perin Turun kauppakamarilehti 4/2021. Lue lehti täällä