Tervetuloa harjoittelijaksi Siiri Parantainen

Siiri Parantainen

Tervetuloa harjoittelijaksi!

Turun kauppakamarin harjoittelijana on aloittanut opiskelija Siiri Parantainen:

Opiskelen toista vuotta oikeustiedettä Turun yliopistossa. Aiemmin olen toiminut harjoittelijana Avance asianajotoimistossa. Harjoittelujakso Turun kauppakamarissa on käynnistynyt vauhdikkaasti, ja olen perehtynyt organisaation eri osa-alueisiin. Päivät ovat keskenään erilaisia ja niin kauppakamarin toiminta kuin sen jäsenyritykset tulevat vähitellen tutuiksi. Koska olen kotoisin Helsingistä, uskon harjoittelujakson aikana kuulevani uutta myös Turun alueen yrityskentästä sekä sen toiminnasta.

Pienessä työyhteisössä minut on otettu lämpimästi vastaan, ja työtehtävien monipuolisuus tuntuu mielekkäältä. Suuren osan tähänastisesta työajastani olen käyttänyt jäsenrekisteriin liittyvien tehtävien ja erilaisten tilaisuuksien parissa. Harjoittelujakson aikana minun on tarkoitus syventyä ulkomaankaupan asiakirjojen kokonaisuuteen. Koska kauppakamareilla on maailmanlaajuisesti tunnistettu asema ulkomaankaupan asiakirjojen vahvistajana, asiakirjakokonaisuuden parissa työskenteleminen on varmasti mielenkiintoista.

Odotan innolla kauppakamarin talous- ja lakivaliokunnan kokouksia, sillä oikeustieteen opinnot ovat antaneet vahvan pohjan valiokunnan aihepiireihin. Tulen lisäksi perehtymään kauppakamarin rooliin välimiesmenettelyssä. Juridiikkaan liitännäiset työtehtävät mahdollistavat opintojeni soveltamisen käytännössä ja sisältyvät henkilökohtaisiin kiinnostuksenkohteisiini. Opinnoissa minua ovat kiinnostaneet erityisesti vero- ja sopimusoikeus. Vapaa-ajallani luen kirjoja ja harrastan astangajoogaa.

Kategoriat:Uutinen