Turun kauppakamari palkitsi opiskelijoita

ICT-stipendi 2024

Turun kauppakamari palkitsee keväisin ja syksyisin ICT-valiokunnan stipendeillä onnistuneita opiskelijoita. Stipendien tarkoituksena on tukea ja innostaa nuoria, jotka ovat osoittaneet erityistä kiinnostusta opintojaan kohtaan.

Turun kauppakamarin ICT-valiokunta jakaa stipendin Turun Kerttulin lukion ICT-linjalta valmistuneille ylioppilaille. Kerttulin lukion apulaisrehtori Juho Airola kuvaa yhteistyötä alueellisten toimijoiden kanssa seuraavanlaisesti:

”Turun kauppakamarin ICT-valiokunnan yritysten vuosittain myöntämät stipendit ovat hieno mahdollisuus palkita lukiostamme valmistuvia uusia ylioppilaita. Yhteistyössä Turun alueen korkeakoulujen ja yritysmaailman kanssa pyrimme siihen, että meiltä valmistuvat nuoret löytävät itselleen mieluisan korkea-asteen jatko-opintopaikan ja myös valmistuvat sieltä. Näin saamme jatkossakin Turun alueelle lisää osaavaa ja innostunutta työvoimaa alan yrityksiin.”

Tämän vuoden stipendin saaja on tuore ylioppilas Anna Kuivala.

”ICT-linjalla opiskelu on ollut kivaa. Tänne on kerääntynyt paljon samankaltaisia ihmisiä, joiden mielenkiinnon kohteet osuvat yhteen. Linjalla on tosi hyvä yhteishenki, ja teemme paljon yhdessä vapaa-ajallakin. Jos ICT-ala kiinnostaa, suosittelen hakemaan tälle linjalle”, kertoo Kuivala.

Kuivalla aikoo jatkaa opintojaan ICT-alan puolella tavoitteenaan suunnata 3D-animoinnin ja -visualisoinnin linjalle.

”Kävin juuri pääsykokeissa Helsingissä, minkä lisäksi olen hakenut myös Turkuun opiskelemaan. Nyt vain odotetaan tuloksia ja toivotaan parasta.”

Kerttulin lukio on Suomen ainoa ICT-alan erityislukio. Turun kauppakamarin ICT-valiokunnan stipendin jakamisella halutaan edistää ICT‐linjan ja tekniikan opintojen merkitystä alueen elinkeinoelämälle.

Stipendin ojensi Anna Kuivalalle Kerttulin lukion ict-koordinaattori Petri Sallasmaa

Kategoriat:stipendit