Uratarina: Terhi Laurén

Terhi Laurén

Mikä on työtehtäväsi tällä hetkellä?

Olen Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n paikallisyhdistys, Turun Autoilijat ry:n toimitusjohtaja sekä lakimies. Työhöni kuuluu kuljetusyrittäjien auttaminen kaikissa kuljetuksiin liittyvissä ongelmissa, joista suuri osa liittyy työsuhdeasioihin ja kuljetusvahinkoihin. Oikeudellisten asioiden lisäksi avustan myös kaikessa muussa kuljetuksiin liittyvässä esimerkiksi liikennelupien hakemisessa tai jätetiedostoon liittymisessä. Tarjoamme myös tärkeää vertaistukea yrittäjille esimerkiksi luottamuksellisten keskustelujen muodossa myös silloin kun mitään varsinaisia ongelmia ei ole. Näiden lisäksi teen myös kuljetusalan edunvalvontaa paikallisesti.

Millaisissa työtehtävissä olet urallasi ollut?

Olen työskennellyt aiemmin mm. tullissa ja eräässä kuljetuksia välittävässä yrityksessä. Äitiyslomien ja hoitovapaiden jälkeen menin sihteeriksi käräjäoikeuteen ja aloitin muutaman vuoden työskentelyn jälkeen oikeustieteen maisterin opinnot työn ohella. Luin ensin Rättsnotarie-tutkinnon Åbo Akademissa ja vaihdoin sitten maisteriopintoihin Turun yliopistoon. Viimeiset 25 vuotta olen myös työskennellyt perheemme omistamissa kuljetusyrityksissä iltaisin ja viikonloppuisin.

Minkälaisia saavutuksia nostaisit erityisesti esille?

Määrätietoisuuteni on auttanut minua kaikkien tavoitteideni saavuttamisessa. Pidän itse arvossa, että suoritin maisterin tutkinnon kahden työn ohella perheellisenä, ja että pystyn tekemään lakimiehen työtä sekä suomeksi että ruotsiksi.

Onko urallasi ollut esikuvia, joita haluat mainita?

Arvostan ihmisissä erityisesti osaamista ja älykkyyttä ilman turhaa tärkeilyä.

Mistä pidät työssäsi?

Olen kiinnostunut juridiikasta ja ongelmien ratkaisemisesta. Koen onnistumista, kun löydän ratkaisun hankalaan asiaan. Pidän myös jäsenyrittäjistämme, joista monesta on muodostunut tärkeitä henkilöitä omaan elämääni.

Mitä harrastat vapaa-aikanasi?

Rakennan kesämökkiä. Ulkona tehty ruumiillinen työ vie ajatukset pois juridisista ongelmista. Päivätyö puolestaan vie ajatukset pois rakentamisesta. Tämä on hyvä balanssi!

Mikä on mottosi?

Ole armollinen itsellesi!