Uusi vaikuttamispäällikkö tarttuu kestävään kasvuun

Turun kauppakamarin vaikuttamispäällikkönä aloittaa KTM Krista Ahonen. Ahosella on lähes 20 vuoden kokemus yritysmaailmasta eri toimialojen parissa työskentelystä.

”Olen toiminut yritysten ja muun muassa meri-, lääke- ja bio- ja kiertotaloustoimialojen parissa vuosia. Työskentelin pitkään projektijohtajana Turun Messukeskuksessa. Sieltä siirryin Turun Musiikkijuhlien kautta Green Industry Parkiin edistämään seudun tunnettuutta vihreän teollisuuden investointikohteena”, kertoo viimeksi markkinointipäällikkönä toiminut Ahonen.

Tulevassa työssään Turun kauppakamarin vaikuttamispäällikkönä Ahonen on mukana edistämässä ja vahvistamassa Varsinais-Suomen alueen elinkeinoelämän elinvoimaisuutta. Turun kauppakamarin tämän vuoden teemana on yhdessä kestävään kasvuun ja tätä kasvua haetaan monin tavoin tulevienkin vuosien aikana. Turun kauppakamari toimii Varsinais-Suomen alueella ja sillä jäsenenään noin 1900 yritystä ja organisaatiosta.

”Varsinais-Suomessa on loistavaa osaamista ja potentiaalia profiloitua erityisesti vihreän siirtymän kärkiseutuna, joten siihen aihepiiriin tulemme työtehtävissäni varmasti myös panostamaan. Hyvinvoiva ja kehittyvä elinkeinoelämä elää innovaatioista. Korkeakoulut, startupit kuin kasvuyritykset sekä toimintaansa kehittävät suuryrityksetkin ovat tässä avainasemassa, kuten myös sujuvat ja joustavat yhteiskuntarakenteet”, kuvailee Ahonen tulevia tehtäviään.

”Odotan innolla kohtaamisia jo vanhojen tuttujen yritysten kanssa ja yhteistyötä ja tutustumista aivan uusien yritysten ja toimialojen kanssa”.

Kuvateksti:
KTM Krista Ahonen aloittaa vaikuttamispäällikkönä Turun kauppakamarissa 13.3.

Yhteystiedot:
Vaikuttamispäällikkö Krista Ahonen, puh. 050 594 9641, krista.ahonen@kauppakamari.fi

Kategoriat:Uutinen