Varsinais-Suomen majoitusmyynti kesäkuussa 7,4 miljoonaa euroa. Varsinaissuomalaisen kesän annetaan jatkua – löydä oma mansikkapaikkasi

Kuvassa vierasvenesatama

Majoituspalveluissa käyttöasteet ovat olleet tämän kesäkauden korkealla ja jo pelkästään katukuvassa on ollut havaittavissa seudun suosio kesälomakohteena. Kotimaan yöpymiset kesäkuussa kasvoivat Varsinais-Suomen alueella viime vuoteen verrattuna 52 prosentilla. Varsinais-Suomeen kirjattiin 144 000 yöpymistä, joista 140 000 oli suomalaisten yöpymisiä. Rekisteröity majoitusmyynti Visitory-nettisivuston mukaan oli arvoltaan viime kesäkuuta suurempi, 7,4 miljoonaa euroa (+3,3 milj.).

Varsinais-Suomen matkailutoimijat ja viestijät kannustavat nyt tutustumaan alueen kohteisiin ja käyttämään palveluita vielä perinteisen lomakauden päätyttyäkin.

Turun kauppakamarin viestintä- ja markkinointivaliokunta sekä matkailuvaliokunta ovat ideoineet kuvallisen somekampanjan, jossa he suosittelevat löytämiään kohteita alueelta. Samalla toivotaan myös alueen muiden toimijoiden, asukkaiden sekä turistien nostavan esille suosikkikohteitaan sosiaalisen median kautta.

”Tavoitteena on tuoda esille varsinaissuomalaisia kohteita, jotka ovat tehneet kesän aikana vaikutuksen. Toivomme, että tämän kautta ainutlaatuinen varsinaissuomalainen kesä jatkuisi mahdollisimman pitkään”, sanoo kauppakamarin viestintä- ja markkinointivaliokunnan puheenjohtaja Anne-Maarit Itänen.

”Haluamme osaltamme vaikuttaa ja kannustaa vahvasti siihen, että alueen noin 140 000 matkailutyöpaikkaa säilyvät ja matkailusta suoraan tai välillisesti työllistyvää saisivat elinkeinolleen jatkumoa. Se on koko seudun etu”, kuvailee kauppakamarin matkailuvaliokunnan puheenjohtaja Tomi Lohikoski.

Kampanjaan voi osallistua Twitterissä ja Facebookissa aihetunnisteella #annasuvenjatkua 26.8.2021 asti

Lisätietoa: https://turunkauppakamari.fi/2021/07/02/annasuvenjatkua