Spottivalossa: Nuohko

Nuorten ohjaus- ja koulutuspalvelu Nuohko

Spottivalossa: Nuohko

Nuorten ohjaus- ja koulutuspalvelu Nuohko tarjoaa palveluja syrjäytymisvaarassa oleville lapsille ja nuorille, jotka tarvitsevat yksilöllistä tukea ja ohjausta peruskoulun tai ammatillisen tutkinnon loppuun suorittamisen. Yritys toimii Varsinais-Suomen hyvinvointialueella.

”Palvelussa yhdistyy pitkä kokemus lastensuojelusta sekä erityistä tukea vaativien nuorten ja lasten opetustyöstä. Nuohkon palvelumalli toimii kustannustehokkaana ja hyvänä vaihtoehtona varsinkin silloin, kun nuorelle joudutaan harkitsemaan sijaishuollon palveluja”, kertoo osakas Päivi Rytsä.

Perheyhtiö syntyi erityisluokanopettajana ja lastensuojelun erityisyksikössä työskennelleen Mikko Rytsän ideasta. Tarkoituksena on auttaa nuoria sekä lapsia oppimiseen painottuvan yksilöllisen palvelun kautta. Toinen osakkaista, Logomon entinen toimitusjohtaja Päivi Rytsä tuli mukaan yritykseen vuoden 2023 alussa.

”Korostamme oppimiseen ja koulunkäyntiin liittyvien ongelmien ratkaisemista yhteistyössä sosiaali- ja koulutoimen sekä perheen kanssa. Tunnemme hyvin paikalliset koulutuksen järjestäjät ja mitoitamme palvelumme asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan. Nuohko toimii linkkinä perheen ja koulun välillä”, kertoo toimitusjohtaja Mikko Rytsä.

”Vastaavaa näin selkeästi koulutukseen tähtäävää palvelua ei ole tarjolla. Yhdistämällä erilaista osaamista ja ammattitaitoa meillä on hyvä pohja tehdä liiketoimintaa tekemällä asioita hieman toisin. Tuomme mukaan uusia palveluita ja liiketoimintaosaamista. Nuohko tarjoaa yhteistyökumppaniensa kautta nuorelle harrastuksia, elämyksiä ja mahdollisuuksia päästä tutustumaan työelämään. Yhteistyökumppaneita ovat muun muassa Turun kaupunginteatteri, Logomo ja HC TPS. Yhteistyökumppanuudet ja niiden tarjoamat palvelut tuovat tärkeää lisäarvoa Nuohkon palveluihin.”

Yrityksen vahvuuksissa yhdistyvät kattava pedagoginen osaaminen sekä kyky kohdata nuori ja hänen läheisensä oikealla tavalla. Positiivinen sekä ennakkoluuloton asenne auttavat yksilöllisissä tilanteissa.

Tulevaisuudessa Nuohko pyrkii hallittuun kasvuun, jonka keskiössä on laadukas palvelu.

Terveisiä kauppakamarille ja sen jäsenille:

Soteala tarvitsee niin julkista, kolmatta sektoria, mutta myös yksityisiä toimijoita. Hienoa, että kauppakamari on osaltaan vahvasti mukana kehittämässä uutta sotealuetta.

Lue lisää: Nuohko – Nuorten ohjaus- ja koulutuspalvelut – Varsinais-Suomi

Kategoriat:Spottivalossa