Spottivalossa: Betta Digital Oy

Roope Lehmuslehto
Haastateltava Roope Lehmuslehto on yksi Betta Digital Oy:n perustajajäsenistä

Betta Digital Oy on vuonna 2016 perustettu digitoimisto, joka rakentaa verkkosivuja, ohjelmistoratkaisuja, sekä digimainontaa asiakkaidensa yksilöllisiin tarpeisiin. Palveluiden lähtökohtana on auttaa asiakaita etenemään digitaalisessa maailmassa parhaalla mahdollisella tavalla, tarjoamalla ratkaisuja, joilla ylitetään asiakkaiden toiveet. Konkreettisesti tämä tarkoittaa asiakkaan myynnin kehittämistä luomalla toimivia ja visuaalisesti näyttäviä ratkaisuja.

”Me kolme perustajaa – minä, Klaus Mäkelä ja Jonas Kosti– työskentelimme mainostoimistossa noin viitisen vuotta sitten. Halusimme perustaa yrityksen, jossa on vapaa ja mukava työympäristö. Vapaa-ajalla sorvattiin suunnitelmat kuntoon, ja sopivan hetken tullen hypättiin suoraan syvään päätyyn”, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Roope Lehmuslehto.

Yrityksen arvoina toimivat avoimuus sekä henkilökunnan etujen ylläpito

”Ei ole yhtään liioiteltua sanoa, että yrityksen tärkein resurssi on henkilökunta, sillä henkilökunnan viihtyvyys heijastuu aina viestinnästä asiakkaisiin. Muina tärkeinä menestystekijöinä yrityksessämme on toiminut rehellisyys ja joustavuus asiakkaan suuntaan. Näillä arvoilla ja toimintatavoilla pyrimme rakentamaan pitkiä asiakassuhteita,” Lehmuslehto kertoo.

Lehmuslehdon johtajuudessa näkyy vahvasti demokraattinen johtamismalli ja yrityksen sisällä korostetaan avoimen ja vapaan keskustelun tärkeyttä:

”Toimimme luovalla alalla, jossa yrityksemme kilpailukyky riippuu siitä, miten hyvin voimme tuottaa uusia ideoita asiakkaillemme. Tästä syystä meillä kannustetaan aina jakamaan ajatuksia ja mielipiteitä sekä ottamaan vastuuta.”

Betta Digitalin toimisto
Betta Digital Oy:n toimisto sijaitsee Turussa, kauppatorin kulmassa.

Digimurros haasteena ja mahdollistajana

”Digimurros on järkälemäinen megatrendi, joka koskettaa jokaista B2B- ja B2C-yritystä. Muutoksen suuruus ei välttämättä ole täysin hahmottunut kaikille, ja osassa yrityksissä siihen ei välttämättä uskota liiketoimintajohdossa. Meidän tehtävänämme on kertoa luotettavasti digimaailman mahdollisuuksista ja karikoista. Välillä on haasteellista viestiä asiakkaille muutosten tarpeellisuudesta, kun jo itse digitalisaatioon suhtaudutaan epäilevästi tai ajatusmaailma on, että muutos ei kosketa juuri omaa liiketoiminta-alaa”, kuvaa Lehmuslehto digimurroksen merkitystä.

Digimurros aiheena jakaa mielipiteitä, mutta se ei vähennä sen ajankohtaisuutta yritysmaailmassa. Lehmuslehto kertoo, että usein muutokseen saatetaan havahtua vasta siinä vaiheessa, kun ostajat ovat jo siirtyneet käyttämään kilpailijan verkkokauppaa, minkä jälkeen asiakassuhdetta on vaikea pelastaa.

Haastattelun lopuksi Lehmuslehto toivottaa itsensä ja yrityksensä tervetulleeksi Turun kauppakamariin ja suosittelee muita jäseniä olemaan yhteyksissä:

”Teemme yrityksille ilmaiseksi noin tunnin pituisia konsultointeja etänä sekä livenä, jossa neuvomme miten verkkopalveluista saadaan tehtyä entistä tuottavampia. Toivottavasti pääsemme pian tapaamaan niin bisneksen kuin verkostoitumisen merkeissä”.

Kategoriat:Spottivalossa