Spottivalossa: CFO Growth Partners

Maria Kivilohkare
Kuvaaja: Ann-Marie Sohlman

”Tarjoamme talousjohdon konsultointipalveluja strategisella työotteella. CFO Growth Partners tarjoaa puhdasta CFO- ja controller-palvelua. Emme siis hoida lainkaan kirjanpitoa tai palkanlaskentaa. Olemme riippumaton talouden ja hallinnon kumppani yritykselle ja voimme näin myös valvoa tilitoimiston tai kirjanpitäjän työtä. Tarvittaessa autamme myös tilitoimiston työn ohjaamisessa tai tarvittaessa jopa vaihtamisessa.Yrityksen tarjoamien palvelujen kulmakivinä ovat strategisena talouden kumppanina toimiminen sekä datalähtöinen liiketoiminnan ohjaus esim. Microsoft Power BI:tä hyödyntäen”, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Maria Kivilohkare.

”Pääpalveluna myymme osa-aikaista talousjohto-/controller-palvelua. Tärkein osa-alue palvelussa on toimia toimitusjohtajan/johdon sparraajana ja tuoda strategista näkemystä asiakkaalle. Tehtäviin kuuluu kattavasti erilaisia talouden ja hallinnon tehtäviä, kuten budjetointia, kassavirtaennusteiden laadintaa, kirjanpidon valvontaa, KPI-mittareiden kehittämistä ja seurantaa ja talouden raportointia ja analysointia. Palveluun voi myös tarvittaessa kuulua taloushallinnon prosessien kehittämistä ja automatisointia sekä sijoittajaraportointia.”

Vuokrajohtajapalvelun lisäksi tarjolla on tuntityönä talouden konsultointia, esimerkiksi budjetointia, kassavirtaennusteita ja Power BI-raportteja. Apua on tarjolla myös ERP-hankkeissa, joko apukätenä tai projektipäällikkönä.

Kivilohkare päätyi yrityksen toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi viime maaliskuussa.

”Olen jo pitkään haaveillut yrittäjyydestä, ja kun tämä mahdollisuus tuli eteeni headhunterin kautta, päätin tarttua siihen. Koulutukseltani olen kauppatieteidein maisteri. Valmistuin Åbo Akademista vuonna 2011. Olen aiemmin toiminut erilaisissa talouden tehtävissä, aloittaen urani kirjanpitäjänä. Tämän jälkeen olen siirtynyt vastuullisempiin talousjohdon tehtäviin. Viimeisimpinä tehtävinä vastasin MagiCAD Group Oy konsernin taloustoiminnosta ja sen jälkeen siirryin Radiometer Turku Oy:n talousjohtajaksi. Olen tottunut toimimaan kansainvälisessä konserniympäristössä.”

”Yhdistämme perustajakolmikon Antti Lehtimäen ja Perttu Eerolan osaamiset ainutlaatuisella tavalla. Antti tuo strategisen johtamisen ja strategioiden rakentamisen osaamisen, Perttu tuo sijoittajavetoisen kasvuyrityksen CFO-osaamisen ja itse osaltani tuon nopean, ketterän ja käytännönläheisen CFO-toiminnnan datalähtöisen kehitysosaamisen. Parhaiten pystymme hyödyntämään näitä pitkäjänteisissä jatkuvissa asiakkuuksissa, ollen toimitusjohtajan kehityskumppani.”

”Monipuolisella kokemuksella pystymme palvelemaan niin kotimaisia pieniä yrityksiä kuin kansainvälisiä konserneja. Erityisenä vahvuutena pidän sitä, että käytämme johtamisessa muutakin kuin talousdataa. Yrityksen liiketoiminnan kannalta tärkeimmät mittarit saattavat tulla taloushallinnon järjestelmän ulkopuolelta.”

”Näemme että tämäntyyppiselle palvelulle tulee jatkossakin olemaan tarvetta. Olemme menossa taantumaa kohti ja talouden ennustamisen tarve tulee korostumaan. Meiltä löytyy myös yritysten tervehdyttämisen osaamista. Tarkoituksenamme on laajentaa yritystä sekä juniortason että seniortason rekrytoinneilla”, pohtii Kivilohkare tulevaisuutta.

Kun organisaatiosta löytyy luottamusta, avoimuutta ja läpinäkyvyyttää, päästään sillä jo pitkälle. Kivilohkare on kiinnostunut erityisesti ketterästä johtamisesta ja itseohjautuvuudesta.

Millaisena yrityksen toimintaympäristönä näette Varsinais-Suomen?

”Tiimistämme Antilla on näköalapaikka varsinaissuomalaisiin kasvuhakuisiin pk-yrityksiin Kasvuyrittäjäpalvelun kautta. Alueella on paljon yksittäisiä hyviä kasvuyrityksiä, jotka ei ole alueella juurikaan tunnettuja. Monet niistä ovat ainoita laatuaan Suomessa tai Pohjoismaissa.”

Spottivalossa-sarjassa esitellään Turun kauppakamarin uusimpia jäsenyrityksiä.
cfogrowthpartners.com

Kategoriat:Spottivalossa