Spottivalossa: Finnish Global Education Solutions

Finnish Global Education Solutions vie maailmalle ylivertaista suomalaista opetusalan osaamista.

”Meillä on monenlaisia ratkaisuja lähinnä varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen tarpeisiin. Olemme panostaneet siihen, että meidän pieni tiimimme ja sen pedagoginen pohja ovat raudanlujia. Meidän on oltava maailman parhaita”, kertoo toimitusjohtaja Antti Kaskinen.

FGES tarjoaa opettajien täydennyskoulutusohjelmia ja perustaa kansainvälisiä suomalaisia kouluja yhdessä paikallisten yhteistyökumppaniensa kanssa. Liiketoiminta painottuu K12-sektorille eli koulutusvaiheisiin varhaiskasvatuksesta lukion loppuun.

Projekteja on toteutettu tähän mennessä lähinnä kehittyvillä markkinoilla, kuten Pakistanissa ja Egyptissä. Tähtäimessä ovat myös kehittyneet maat, kuten Yhdysvallat. Kohdealueita yhdistää halu kehittää paikallisia koulutusjärjestelmiään.

”Jos puhutaan varhaiskasvatuksesta ja perusopetuksesta, niin se tarvehan on kaikkialla. Palo muuttaa omaa maata parempaan suuntaan koulutuksen kautta on mielettömän kova.”

Yrityksen osaajiin kuuluu kielitaitoisia superopettajia, joilla on kykyä nähdä oma osaamisensa erilaisessa kontekstissa. Vaikka kansainvälisellä kentällä toimiminen näkyy käytännön järjestelyissä, kulttuurierot eivät ole muodostuneet esteeksi liiketoiminnalle.

”Kulttuurieroja tasaavat ihmiset, jotka ovat koulutoiminnassa mukana ja heidän intonsa sekä tarve tehdä asioita paremmin.”

Tulevaisuudessa FGES tavoittelee merkittävää kasvua. Sen asiakkaisiin kuuluu yksityiskouluja, hyväntekeväisyysjärjestöjä sekä julkishallinnon toimijoita.

”Opettajien laatu maailmalla tosi monessa maassa on valitettavan huono. Tällä sektorilla meillä on paljon annettavaa. Me ollaan nyt lähellä miljoonaa liikevaihdossa, seuraava askel on 10 miljoonaa ja sen jälkeen katsotaan, mikä tulee olemaan se lopullinen.”

Terveiset kauppakamarin jäsenille:

Uskomme, että kauppakamarissa ja sen jäsenyrityksissä on paljon hyödynnettävää osaamista. Etsimme jatkuvasti yhteistyökumppaneita koulutusalan ammattilaisista ja opetusta tukevien digitaalisten palveluiden tuottajista.

Lue lisää: Home (fges.fi)

Kategoriat:Spottivalossa