Varsinais-Suomen elinkeinoelämä aloittaa tulevaisuuskuvan rakentamisen

Tulevaisuuskuva valmistuu loppuvuodesta

Turun kauppakamari jäsenineen ja sidosryhmineen aloittaa Varsinais-Suomen elinkeinoelämän tulevaisuuskuvan luomisen. Tulevaisuuskuvaa rakennetaan turkulaisen Great Minds Oy:n kanssa ja tavoitteena on osallistaa mukaan mahdollisimman moni toimija sekä kauppakamarin jäsenistö.

”Nyt on aika kutsua koolle alueen elinkeinoelämä miettimään, miten kehitämme entistäkin menestyneempää Varsinais-Suomea”, sanoo Turun kauppakamarin toimitusjohtaja Kaisa Leiwo.

Turun kauppakamarilla on 1900 yritysjäsentä ja liki 500 luottamushenkilöä muun muassa 11 eri valiokunnassa. Turun kauppakamari on myös yksi Suomen suurimmista kauppakamareista. Jäsenyrityksissä työskentelee noin 100 000 työntekijää.

Aktiivinen työ jäsenten yhteisissä tulevaisuuspajoissa alkaa jo helmikuussa, ja tulevaisuuskuva valmistuu loppuvuonna.

”Muuttuvassa maailmassa on tärkeää kyetä ennakoimaan, unelmoimaan ja luomaan haluttua tulevaisuutta”, pohtivat tulevaisuustyössä valmentavat Kirsi Kostia ja Niko Herlin Great Minds Oy:stä.

Tulevaisuuskuvan luomiselle haettiin tietopohjaa valiokuntastartissa, jossa MDI:n johtava asiantuntija Timo Aro kertoi Varsinais-Suomen alueen mahdollisuuksista ja haasteista. Tilaisuuteen osallistui noin 200 valiokuntalaista. Tärkeimmäksi vaikuttamisteemaksi jäsenet nimesivät alueella osaamisen edistämisen.

Kategoriat:Uutinen