- Jäsentarina: Raision seudun koulutusyhtymä Raseko
- Kauppakamari tarjosi raikkaan tavan tavoittaa nuoret ja alueellisen näköalapaikan
- Kauppakamarista etua verkostoitumisessa
- Kauppakeskus Mylly: Merkkivuosia ja uusia valiokuntia
- Koulutuksia vaivattomasti – laadusta ei tarvitse kantaa huolta
- Lisää tunnettuutta ja hyvä kanava sidosryhmätyöhön
- Tilaisuus toi paljon uusia kontakteja – kauppakamari tarjosi vaivattomasti valmiin yleisön ja vastasi järjestelyistä
- Tulevaisuuden osaajien ja kulkuyhteyksien turvaamista
- Vastuullisuus on tärkeää sekä LähiTapiolalle että kauppakamarille
Vakka-Suomen Puhelin (VSP) suuntautuu vahvasti tulevaisuuteen. Turun kauppakamarin jäsenyys auttaa verkostoitumisessa ja yritys hyödyntää ajankohtaisia koulutuksia paljon. Lisäetu on aktiivinen alueellinen yhteistyö Uudenkaupungin kamariosastossa.
VSP:n omat toimipaikat ovat Turussa, Uudessakaupungissa, Raumalla ja toukokuussa julkaistun yrityskaupan myötä jatkossa myös Porissa. Vuonna 1896 perustetun yhtiön kolme tasavahvaa liiketoiminta-aluetta: IT-palvelut, contact center -liiketoiminta ja tietoliikenne muodostavat strategian ytimen, ja ne myös tukevat toisiiaan. Viime tilikaudella liikevaihto oli 18,2 miljoonaa euroa. Siitä yli 90 prosenttia tulee yritysasiakkailta ja noin 38 prosenttia Vakka-Suomesta, sillä contact center- ja IT-palveluja tarjotaan yrityksille valtakunnallisesti.
Laadukasta koulutusta kauppakamarista
Matti Nurmi on työskennellyt VSP:n toimitusjohtajana vajaat kaksi vuotta ja hyötynyt uudessa tehtävässään paljon kauppakamarin HHJ-koulutuksen (Hyväksytty Hallitus Jäsen) opeista. Koulutuksen ovat suorittaneet myös monet yhtiön hallituksen ja johtoryhmän jäsenet, ja myös ajankohtaiskoulutuksiin osallistutaan paljon.
Kilpailukykyinen kumppani pk-yrityksille
Vakka-Suomen Puhelin tarjoaa yrityksille muun muassa IT-tukipalveluja ja tietoturvaratkaisuja sekä tietoliikenneyhteyksiä lisäpalveluineen sekä laitteiden ja ohjelmistojen elinkaaripalveluja. Yhtiöllä on myös oma konesali Uudessakaupungissa, ja yritysasiakas voi vuokrata VSP:ltä esimerkiksi projektipäällikön määräajaksi oman IT-hankkeensa vetämiseen.
Vakka-Suomessa on 27 omaa mastoa ja oma kaapeli-tv-verkko, josta voidaan vuokrata laitetilaa ja kapasiteettia valtakunnallisille matkapuhelinoperaattoreille. Vakka-Suomessa tarjotaan edelleen myös kuluttajapalveluja, kuten nettiyhteyksiä ja kaapeli-tv-palveluja. Siksi alueelle investoitiin viime tilikaudella 1,3 miljoonaa euroa uusiin valokuituihin.
– Olemme erittäin kehityshakuinen yhtiö ja haemme kannattavaa kasvua maltillisesti viemällä kaikkia kolmea liiketoiminta-aluettamme eteenpäin. Voimme auttaa yrityksiä parantamaan oman työnsä tuottavuutta monin tavoin, ja olemme pk-yrityksille kilpailukykyinen sopimuskumppani, sillä voimme tarjota kaikki IT-asiantuntijapalvelut, ja meillä on omaa infrastruktuuria. Uusien palvelujen kehittämisessä lähtökohta on aina hyvä asiakaskokemus, ei itse tekniikka. Vahva taseemme mahdollistaa tarvittaessa yritysostojakin, muta kiirettä laajennuksille ei ole, Nurmi sanoo.
Verkosto kasvaa kauppakamarin tapahtumien ja yhteistyön kautta
– Kauppakamarin rooli Varsinais-Suomen elinkeinoelämän edistämisessä ja yhteistyön kehittämisessä on tärkeä. Lisäksi jäsenyydestä on meille paljon etua verkostoitumisessa, ja voimme tarjota asiantuntemustamme yrityksille esimerkiksi työn tuottavuuden lisäämiseksi. Uudenkaupungin kamariosastossa teemme alueellista yhteistyötä. Esimerkiksi viime vuonna sponsoroimme hyvin ajankohtaista GDPR-tapahtumaa ja tänä keväänä isännöimme kevätkokousta, Matti Nurmi toteaa.
Henkilökunnan viihtyminen tärkeää
Vakka-Suomen Puhelimella on henkilökuntaa lähes 370, joista yli 200 Turussa. Määrä on lisääntynyt yli 150 prosenttia neljässä vuodessa erityisesti asiakaspalveluliiketoiminnan kasvun takia. Se on kasvanut vuosittain 10-30 prosenttia eli selvästi toimialan kasvua nopeammin. Vakka-Suomen Puhelin on erikoistunut asiakaspalvelun myynnilliseen syväosaamiseen ja 24/7-palveluun kaikissa kanavissa (puhelin, chat, sähköposti ja sosiaalisen median kanavat) kolmella kielellä. Siitä on tullut yksi Suomen johtavista ulkoistetun asiakaspalvelun osaajista. VSP:lle henkilökunnan hyvä ilmapiiri on tärkeä ja se näkyy myös hyvänä asiakastyytyväisyytenä.
Merkki luotettavuudesta – Turun kauppakamarilla jo yli 1800 jäsentä
Jätä yhteystietosi niin kerromme, miten sinun yrityksesi hyötyisi kauppakamarin jäsenyydestä: